Etikus Ingatlanos Interjú: Oláh Emese

Etikus Ingatlanos Interjú: Oláh Emese

Etikus Ingatlanos Interjú: Oláh Emese

Etikus Ingatlanos Interjú: Az új év első interjújában Oláh Emesével, a Morrison ingatlanügynökség alapítójával beszélgettünk ingatlanszakmáról, empátiáról, életutakról és mindenről, ami közte van.

Mesélj magadról egy kicsit: mióta dolgozol az ingatlanos szakmában?

1995-ben indítottam a Morrison irodát. Akkor még nem beszéltünk igazi ingatlanpiacról. A környezetemben igények merültek fel lakás eladásokra, amit gyors siker követett. Elvégeztem az iskolát, aztán a folyamat elindult magától, egymásnak ajánlottak az elégedett eladók. Azóta is, 25. éve ajánlással és visszatérő ügyfelekkel dolgozom. Budát nagyon jól ismerem, ez a fő területem, de akad mindig Buda környéki és belvárosi megbízásom is.

Mennyire találkozol munkád során az ingatlanosokról kialakult esetleges negatív előítéletekkel és mennyire nehezíti ez meg a munkádat?

Sajnos közelről látom, mennyire nem érti a kollégák egy része, mit jelent hosszú távon szolgáltatni. Ez egy szép szakma, ahol az emberek élete változik meg attól, hogy otthont vagy munkahelyet váltanak, vagy épp befektetik a vagyonukat. Minden esemény mögött fontos életutak vannak. Ha ezt megértjük, hogy nem ingatlant adunk el, hanem segítjük az embereket egy új életszakaszba, akkor az hosszú távon kifizetődik. Az ingatlanosnak nincs érzelmi kötődése az ingatlanhoz, mint a tulajdonosoknak, így optimális rálátása van. Véleményem szerint nincs mindenkinek szüksége közvetítőre, de azt is látom, hogy sokaknak lenne, aki nem gondolja. Leggyakoribb, hogy közvetlenül a tulajdonosnak nem merik elmondani a vevők, hogy mi a bajuk az ingatlannal, így a vélt probléma miatt, sokszor elfordulnak a megvételtől. Pedig sokszor van megoldás. Meg sem tudom számolni, hányszor volt szükség a felek közti finomhangolásra, vagy az áralku optimális kialakítására! Ha két érdekelt fél egymásnak feszül, ott szükséges egy ügyet optimálisan képviselő tapasztalt harmadikra. Aki csak a gyors pénzt keresi, aki nem empatikus, az nem idevaló. Ezt az ügyfelek is megérzik, pedig ha a megfelelő törődést és a megoldást megkapják, van igény ránk. Mindenki elfoglalt, az ügyfél a munkájával tud foglalkozni, pénzt keresni, mi pedig segítjük sok év sok száz tapasztalatával.

Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok, amikkel egy jó ingatlanosnak rendelkeznie kell manapság?

A legfontosabb tanulni, képezni magát és empatikusnak lenni, kollégáknak egymás között is korrekten együttműködni, összefogni, alakulni tudni a piac változásaihoz és fejlődni. Hosszú távon gondolkodni. Minden ember és minden eset egyedi. Amikor az asztaltól mindkét fél elégedetten áll fel, akkor a két fél-ből egész lesz. Akkor jó érzéssel tudok aludni.

Honnan hallottál először az Etikus Ingatlanos mozgalomról és mi az, ami megfogott benne?

Sándor Viktóriával (az Etikus Ingatlanos Mozgalom megálmodójával) sok éves barátság köt össze. Sokat beszélgettünk erről. Mindenki érzi sok éve, hogy valamit tenni kell, hogy az ügyfelek tudják, vannak etikus kollégák is, akikhez érdemes fordulni.

Miért csatlakoztál a mozgalomhoz?

Nagyon szeretem a szakmámat és tudom, hogy nagyon sok ügyfél igényli a segítségünket, a tapasztalatunkat, szükség van a jó ingatlanos szakemberre. A látszat ellenére ez egy nagyon összetett munka, sok szakmát kell képviselnie egymagában az ingatlanosnak és sokféle embert és helyzetet kell tudni kezelni.

Mit vársz az Etikus Ingatlanos Tanúsító Védjegy használatától?

Ha egy étteremben nem a megfelelő kiszolgálást vagy ételt kaptam, attól még fogok étterembe járni és nem általánosan nyilatkozom róluk. Sok korrekt, becsületes kollégát ismerek, akikkel az évek során öröm volt együtt dolgozni. Bízom benne, hogy sikerül javítani az Etikus védjegyre jogosultaknak az elmúlt évek rossz tapasztalatain. Nehéz egy csalódott ügyfél bizalmát visszaszerezni, de talán nem lehetetlen. Amíg nincs egységes kamaránk, addig ez egy jó szűrő lehet a megbízóknak.

Etikus Ingatlanos Interjú: Oláh Emese

Oláh Emese elérhetőségei:
Honlap: morrison.hu
Email: info@morrison.hu
Telefonszám: +36/30-948-4515

Vélemény, hozzászólás?

3 × egy =