You are currently viewing A professzionális hirdetés helyetted dolgozik

A professzionális hirdetés helyetted dolgozik

A koronavírus miatt kialakult helyzet és az ezután következő idők az ingatlanközvetítőkre is új kihívásokat rónak.

Az eladó ingatlanok száma tovább nő, ugyanakkor a kereslet a mostani intézkedések miatt a nullához közelít, ami így bizonytalanságot hoz ezen a területen is.

Nem tudjuk, meddig marad a jelenlegi állapot, azonban egy felkészült, tapasztalattal és tudással rendelkező ingatlanosnak nem kell tétlenkednie a biztonsági intézkedések maximális betartása mellett sem.

Egy jól megfogalmazott ingatlan hirdetés az alfája és omegája a közvetítői szakmának. Az ingatlan minél pontosabb, részletgazdagabb bemutatása, majd ezek hirdetése után szinte „helyettük dolgozik”.

De mégis mi a titka a hatásos ingatlan hirdetéseknek?

Fontos kérdés az ingatlan lokációja, noha pontos címet biztonsági okból nem szoktunk megadni – bár kizárólagos szerződések esetén ez sem jelent hátrányt a közvetítőre nézve. A környék minél pontosabb leírása, a lakók életformája – bulinegyed közepén vagy csendes, kertvárosias részben – egyaránt fontosak a döntésben egy érdeklődő számára.

A ház állapotára minden vevőjelölt kíváncsi, hiszen előre meghatározott kerettel vágnak bele az ingatlankeresésbe, és nem mindegy, hogy mennyit kell még költeniük a kiszemelt ingatlanra a közeli jövőben. Ha vannak olyan pontjai az ingatlannak, melyek felújításra szorulnak – még ha nem láthatóak is, de tudunk róla – korrekt dolog ezeket elmondani. Bár a felkészült vevők szakembereket is bevonnak a döntésükbe – statikust, építőmérnököt – nem szabad a tapasztalatlanságukra apellálnia annak az ingatlanközvetítőnek, aki hosszú távon tervez a piacon. Noha jogilag nem felelősségre vonható, ha látja, de elhallgatja az ingatlan hiányosságait, de egy Etikus Ingatlanosnak nincs szüksége az ilyen típusú piacromboló magatartásra, mert pont a korrektsége, megbízhatósága adja a sikerét a piacon.

A hirdetésekben ugyanakkor azt is érdemes feltüntetni, mikor és milyen típusú esztétikai vagy állagjavító beavatkozás történt, hiszen ez nagyban megnövelheti az ingatlan értékét. 

A kényelmi állapot is egy lényeges szempont. Klímával rendelkezik az ingatlan? Napelemek biztosítják az áramellátást? Intelligens megoldások vannak elhelyezve? Minden vevőnek mások az igényei, de itt sem mindegy az, hogy mennyire áll távol az adott ingatlan az elképzeléseiktől, lehetőségeiktől. Illetve ezek az információk is alátámasztják az árat, ezért érdemes részletezni őket a hirdetésekben.

Az infrastruktúra minél részletesebb leírása – milyen tömegközlekedési eszközök találhatóak a közelben, hogyan érhetjük el a boltokat, bevásárló helyeket, orvosi rendelőt, családinak szánt ingatlan esetében iskolákat, óvodákat – ezeket mind osszuk meg, gondolkodva a jövőbeli vevők fejével, mi lehet még fontos a számukra. Abból sosincs probléma, ha több információt osztunk meg a kelleténél, míg ha nem tájékoztatunk kellően részletesen, akkor kevésbé adunk támpontokat az érdeklődőnek.

Az ingatlan benapozottságról is érdemes szót ejtenünk, hiszen mindenki a világos tereket szereti, függően a napi ritmusától, otthon töltött idejétől. Ha a tájolást feltüntetjük a hirdetésekben, azzal a kérdések egy részét már meg is válaszoltuk.

Az ajánlás a hirdetés végén arról szól, hogy kiknek a legideálisabb az ingatlan. Írjuk le a legvonzóbb tulajdonságait, amelyekbe beleszerethet az érdeklődő!

Egy fotó többet mond minden szónál: igaz ez az ingatlanokra is, bár a jelenlegi helyzetben ez igényelhet biztonsági óvintézkedéseket. Válasszuk ki a legkedvezőbb fényviszonyokat a fotózáshoz, és törekedjünk a legjellegzetesebb adottságok megmutatására, amellett, hogy a legfontosabb helyiségekről mind készüljön kép. Az alaprajzot is tüntessük fel, hiszen az elrendezés lényeges pontja a későbbi terveknek.

A rendrakás az eladó részéről egyértelmű, de ha megtehetjük, home staginggel is rásegíthetünk a vevőcsalogató megjelenésre.

Egy jobb kamerájú okostelefon is elégséges, ha ismerjük az ingatlanfotózás alapjait, hogy milyen szögből, hogyan és mit érdemes láttatnunk. Ami pedig különösen nagy segítség lehet az érdeklődőket a potenciális vevőktől kiszűrni, ha virtuális helyszínbejárást biztosítunk, melyre számtalan program létezik ma már, és közel hasonló élményt ad, mintha ott lennénk az ingatlanban.

A biztonságunkat szolgáló intézkedések mellett kiemelten fontos, hogy csak a legindokoltabb helyzetben érintkezzünk egymással, és akkor is csak kellő elővigyázatossággal tegyük ezt meg.

Fegyelmezettséget kíván ez a helyzet mindannyiunktól, azonban pozitív hozadéka is lehet. Felértékelődik az Etikus Ingatlanos tudása, akik már egy hirdetést is képesek úgy megfogalmazni, ami szűri az érdeklődéseket, és ezután minél kevesebb mutatásból tudnak korrekt adásvételt kötni, mely minden szereplőnek hosszú távú érdeke.

Vélemény, hozzászólás?

18 − tizenhárom =