Miről ismerünk fel egy igazán jó szakembert?
Első ránézésre ritkán tudjuk, hogy a velünk szemben álló mennyire van magas szinten a hivatásában, még akkor is, ha az egyenruhájából következtethetünk a szakmájára.
Az ingatlanközvetítők esetében már más a helyzet. Hiszen létezik számukra egy tanúsító védjegy, mely megmutatja, valóban etikusan működnek, megfelelő tudással, szakértelemmel rendelkeznek, és a piacon a legmagasabb szinten tudják képviselni megbízóikat.
Az Etikus Ingatlanos Mozgalom azért jött létre, hogy jól láthatóvá tegye az ingatlanszakma hiteles képviselőit.
Milyen készségekkel érdemes rendelkeznie egy ingatlanosnak?
A hard skillek tekintetében rendelkeznek OKJ-s bizonyítvánnyal és névjegyzéki regisztrációval.
A soft skillekben pedig az ezen szakma legfontosabb értékmérőivel. Magabiztossággal, azzal a tudattal, hogy a mindkét fél számára előnyös adásvételt fog létrehozni. Elhivatottsággal, hogy magáénak érezze a megbízó kihívásait. Stabil biztonságot nyújtva az ügyfeleinek, mert valóban ért a szakmájához és mellettük áll ebben a fontos döntésben.Változásmenedzserként végigkíséri ezt a sokszor élethelyzeteket megváltoztató döntést.
Mindezt megfelelő tárgyalástechnikával érvényesíteni is tudja. Ezzel a lehető legjobb megoldást nyújtja az érintett felek számára. Ugyanakkor szükséges számára az érzelmi intelligencia, az alkalmazkodókészség, és a türelem. Ezek mind olyan emberi tényezők, amik miatt szívesen választják őt megbízóik.
Az emberi tényezőkön túl pedig ott van a felkészültség, a műszaki tapasztalat. Velük felvértezve egy ingatlanba belépve pillanatok alatt felméri az adott ingatlan lehetőségeit, állapotát.
Képes mindezek mellett vizuálisan is megmutatni azokat az értékeket az általa készített fotókon. Így a leendő vevő már ekkor beleszerethet új otthonába. Noha ez már egy – vagy több – külön szakmának tűnik, mégis a tapasztalat és a folyamatos önképzés során eljuthat bárki ide, aki kellően motivált a szakmájában, és a legjobbak közé szeretne kerülni.
Nem árt mindezek mellé a szövegírói véna sem. Egy frappánsan megfogalmazott, esetenként humorral tálalt hirdetés kiemelkedik a tucat közül, megragadja a figyelmet, és meghozza a kedvét az érdeklődőnek a további lépéshez.
A hirdetés szövegének tartalmaznia kell minden fontos paramétert, hiszen már ez szűri a valódi érdeklődőt, és előzi meg a „lakásturisták” felesleges áradatát. Ez pedig nem csak az ingatlanközvetítő érdeke. Kíméli a megbízót is, hiszen nem kell feleslegesen rendelkezésre állnia a bámészkodóknak, elég a valódi érdeklődőket fogadnia. Ezért pedig többnyire hálás, lekötelezett.
Fontos tisztában lenni az ingatlan specifikus paramétereivel, és ezt is visszaadni a hirdetésekben. Csöndes garzonlakás, vagy belvárosi szuterén? Panorámás családi ház, vagy luxusvilla?
A hirdetésekben nem csak a lokációra érdemes kitérni – iskolák, óvodák, boltok közelsége és a közlekedési lehetőségek – hanem írni pár mondatot az ingatlan sajátosságairól. Családi háznak építették? Eredetileg üzlethelyiség volt, amit átalakítottak?
Ahány ingatlan, annyi igény, és ugyanez igaz a vevőkre is.
Hogyan kerülhetsz az ingatlan szakma legjobbjai közé?
Egy jó ingatlanos szakember képes egyszerre gondolkodni a megbízói és vevői fejjel is. Hatékonyan összehozni a keresletet a kínálattal, ami minden érintett fél érdeke.
Az Etikus Ingatlanos Mozgalom amellett, hogy a hard skillek alapján szűri tagjait, segítséget nyújt ahhoz, hogy megszerezzék azokat a soft skilleket, melyekkel a szakmájukban sikeres, hosszú távon eredményesen működő ingatlanosok dolgoznak.
Őket támogatja minden lehetséges módon. Különböző kedvezményekkel, tudásmegosztással, és egy olyan pozitív megítélésű branddel, amit online az etikusingatlanos.hu weboldalon és a hirdetésekben használva már az első találkozás előtt megteremti a bizalmat.