Erről ismered fel az etikus ingatlanost

Erről ismered fel az etikus ingatlanost

Miről ismerünk fel egy igazán jó szakembert?

Első ránézésre ritkán tudjuk, hogy a velünk szemben álló mennyire van magas szinten a hivatásában, még akkor is, ha az egyenruhájából következtethetünk a szakmájára.

Az ingatlanközvetítők esetében már más a helyzet. Hiszen létezik számukra egy tanúsító védjegy, mely megmutatja, valóban etikusan működnek, megfelelő tudással, szakértelemmel rendelkeznek, és a piacon a legmagasabb szinten tudják képviselni megbízóikat.

Az Etikus Ingatlanos Mozgalom azért jött létre, hogy jól láthatóvá tegye az ingatlanszakma hiteles képviselőit.

Milyen készségekkel érdemes rendelkeznie egy ingatlanosnak?

A hard skillek tekintetében rendelkeznek OKJ-s bizonyítvánnyal és névjegyzéki regisztrációval.

A soft skillekben pedig az ezen szakma legfontosabb értékmérőivel. Magabiztossággal, azzal a tudattal, hogy a mindkét fél számára előnyös adásvételt fog létrehozni. Elhivatottsággal, hogy magáénak érezze a megbízó kihívásait. Stabil biztonságot nyújtva az ügyfeleinek, mert valóban ért a szakmájához és mellettük áll ebben a fontos döntésben.Változásmenedzserként végigkíséri ezt a sokszor élethelyzeteket megváltoztató döntést. 

Mindezt megfelelő tárgyalástechnikával érvényesíteni is tudja. Ezzel a lehető legjobb megoldást nyújtja az érintett felek számára. Ugyanakkor szükséges számára az érzelmi intelligencia, az alkalmazkodókészség, és a türelem. Ezek mind olyan emberi tényezők, amik miatt szívesen választják őt megbízóik.

Az emberi tényezőkön túl pedig ott van a felkészültség, a műszaki tapasztalat. Velük felvértezve egy ingatlanba belépve pillanatok alatt felméri az adott ingatlan lehetőségeit, állapotát.

Képes mindezek mellett vizuálisan is megmutatni azokat az értékeket az általa készített fotókon. Így a leendő vevő már ekkor beleszerethet új otthonába. Noha ez már egy – vagy több – külön szakmának tűnik, mégis a tapasztalat és a folyamatos önképzés során eljuthat bárki ide, aki kellően motivált a szakmájában, és a legjobbak közé szeretne kerülni.

Nem árt mindezek mellé a szövegírói véna sem. Egy frappánsan megfogalmazott, esetenként humorral tálalt hirdetés kiemelkedik a tucat közül, megragadja a figyelmet, és meghozza a kedvét az érdeklődőnek a további lépéshez. 

A hirdetés szövegének tartalmaznia kell minden fontos paramétert, hiszen már ez szűri a valódi érdeklődőt, és előzi meg a „lakásturisták” felesleges áradatát. Ez pedig nem csak az ingatlanközvetítő érdeke. Kíméli a megbízót is, hiszen nem kell feleslegesen rendelkezésre állnia a bámészkodóknak, elég a valódi érdeklődőket fogadnia. Ezért pedig többnyire hálás, lekötelezett.

Fontos tisztában lenni az ingatlan specifikus paramétereivel, és ezt is visszaadni a hirdetésekben. Csöndes garzonlakás, vagy belvárosi szuterén? Panorámás családi ház, vagy luxusvilla?

A hirdetésekben nem csak a lokációra érdemes kitérni – iskolák, óvodák, boltok közelsége és a közlekedési lehetőségek – hanem írni pár mondatot az ingatlan sajátosságairól. Családi háznak építették? Eredetileg üzlethelyiség volt, amit átalakítottak?

Ahány ingatlan, annyi igény, és ugyanez igaz a vevőkre is.

Hogyan kerülhetsz az ingatlan szakma legjobbjai közé?

Egy jó ingatlanos szakember képes egyszerre gondolkodni a megbízói és vevői fejjel is. Hatékonyan összehozni a keresletet a kínálattal, ami minden érintett fél érdeke.

Az Etikus Ingatlanos Mozgalom amellett, hogy a hard skillek alapján szűri tagjait, segítséget nyújt ahhoz, hogy megszerezzék azokat a soft skilleket, melyekkel a szakmájukban sikeres, hosszú távon eredményesen működő ingatlanosok dolgoznak.

Őket támogatja minden lehetséges módon. Különböző kedvezményekkel, tudásmegosztással, és egy olyan pozitív megítélésű branddel, amit online az etikusingatlanos.hu weboldalon és a hirdetésekben használva már az első találkozás előtt megteremti a bizalmat.

Vélemény, hozzászólás?

2 × 2 =