You are currently viewing Hogyan védjük meg elménket a közösségi média okozta stressztől?

Hogyan védjük meg elménket a közösségi média okozta stressztől?

Ingatlanos szakemberként naprakészen használjuk a közösségi médiát; ki kapcsolattartásra ki a vállalkozását építi vele és ügyfeleket vonz be segítségével.  

A közösségi média főleg azoknál, akik aktívan használják a mindennapi életük és munkájuk során, komoly függőséget és stresszt, de akár szorongást és depressziót is okozhat – elég csak arra gondolni, amikor szinte minden pillanatban képesek vagyunk ellenőrizni, hogy új posztunk hány like-ot kapott, vagy hány megosztásnál jár. 

Ezért most gyakorlati tippeket és stratégiákat mutatunk, amelyek segítségével hatékonyan lehet kezelni a közösségi médiahasználatot, és sikeresen megvédhetjük a mentális jólétünket a közösségi média okozta stressztől. 

 

Hogyan használhatjuk a közösségi médiát úgy, hogy ne okozzon egészségügyi ártalmat? 

A közösségi média felületeken számos technikai segítséget kaphatunk, így nem kell szorongnunk annak használata miatt. A trükkök segítségével nem csak a munkánkat tudjuk könnyebbé és szervezettebbé tenni, hanem sokat tehetünk jólétünkért is. 

A közösségi média szolgálatunkra áll, de fejünkre nőhet ha nem vigyázunk vele.  

 

Időgazdálkodás 

Időkorlátok

A közösségi médiahasználat egyik leghatékonyabb módja, ha időkorlátokat állítunk fel. Sok okostelefon rendelkezik beépített funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy napi korlátokat állítsunk be a közösségi médiahasználatra. 

Maguk a közösségi médiaplatformok is szolgáltatnak információt arról, hogy mennyit használjuk őket. A Facebook, az Instagram és a TikTok is rendelkezik emlékeztetőkkel, amelyek segítségével nyomon követhetjük és korlátozhatjuk a rájuk fordított időt. 

Ha korlátozzuk Önmagunkat, csökkenthetjük annak kockázatát, hogy a végtelen görgetés csapdájába essünk. 


Posztok ütemezése

Azok számára, akik a munkájukhoz napi szinten használják fel a közösségi médiát, az olyan programok, amelyek az előre elkészített posztokat előre megadott időpontban, ütemezve jelenítik meg, nagy segítséget nyújtanak. 

Az ilyen programok lehetnek önállóak (ingyenesek és előfizetésesek, attól függően, mennyi támogatást nyújtanak), de van olyan közösségi média platform, ahol az alap szintű ütemező ingyenesen beépítésre is került már (pl.: Facebook). 

Az, hogy kinek melyik eszköz az optimális, több tényezőtől is függ: például a posztolás gyakoriságától vagy a használt felületek kombinációjától. Ha azt szeretnénk, hogy egy poszt akár 3-5 felületen is megjelenjen, akkor érdemes a külső programok használatát igénybe venni. Ez rengeteg terhet vesz le a vállunkról, ugyanis ezek az eszközök lehetővé teszik, hogy előre megtervezzük és ütemezzük posztjainkat, csökkentve ezzel az állandó bejelentkezések szükségességét, és segítve a munka és a magánélet közötti egészséges egyensúly fenntartását.

 

Batching content” – Ütős tartalom

Ennek a technikának sajnos még nincs magyar megfelelője, de a napi munka során biztos, hogy mindannyian találkozunk már vele.

Ennek a munkafolyamatnak a lényege, hogy a megjelenéseket megtervezzük, és a megjelentetendő tartalmakat (beleértve az összes képi anyagot, írott szöveget és feliratot) amennyire lehet, előre legyártjuk, és aztán ütemezzük a megjelenést különböző felületeken akár hetekkel, hónapokkal korábban.

Ez a stratégia elsősorban az olyan megjelentetendő anyagoknál hasznos, amelyek a vállalkozásunk arculatát építik, segítik a kapcsolatépítést, és a lead generálást. Nagyban csökkenti a munka elvégzésére szánt időt, átlátható stratégia alkalmazható az énmárka építésénél, és egyben lényegesen csökkenti a napi poszt megjelentetési kényszerből fakadó stresszt is. 

Természetesen az ad-hoc jellegű, kiemelt értékesítést támogató posztok nem számítanak ide.

 

Kiszervezés 

Ha a közösségi média kezelése túlságosan megterhelő, meg kell fontolni, hogy részben vagy egészben kiszervezzük a feladatot. A közösségi média menedzser leveszi a vállunkról a terhet és több időt szánhatunk üzleti vagy magánéletünk más területeire.

 

Gondozzuk a hírfolyamunk!

A like-ok használata 

Lájkoljunk olyan tartalmakat, amelyek örömet okoznak, vagy értéket adnak. A pozitív és felemelő tartalmak arra tanítják az algoritmust, hogy több ilyen tartalmat jelenítsen meg, így kellemesebb lesz a közösségi médiaélmény.

 

A blokkolás

Bátran használjunk blokkolási vagy némítási funkciót! Ha valaki következetesen olyan tartalmakat posztol, amelyek negatívak, visszatetszést keltenek, nyugodtan távolítsuk el a hírfolyamból. A mentális jólétének mindig elsőbbséget kell élveznie.

 

Görgetés

Nem minden bejegyzés ad értéket számunkra. Ha ezek a posztok érdektelenek, egyszerűen csak görgessünk tovább, ne pazaroljunk rá időt és figyelmet.

 

Egyensúly 

Tudatosan szenteljünk figyelmet a hasznos tartalmaknak! 

Azokat a fiókokat célszerű követni, amelyek inspirálnak, oktatnak vagy mosolygóssá teszik a napunkat. 

A céltudatos tartalmak előtérbe helyezése gazdagabbá és kevésbé megterhelővé teheti a közösségi média élményt. 

Gondoljuk végig, hogy mit szeretnénk látni a közösségi médiában: gazdagítson, szórakoztasson, tanítson, friss híreket közöljön vagy valami mást. Bármi legyen is az, határozzuk meg a szándékot, és tartsuk magunkat hozzá.

 

Tartsunk szüneteket 

Iktassunk be olyan időszakot, amikor egyáltalán nem foglalkozunk a közösségi média oldalakkal. Ez elengedhetetlen a mentális egészség és a jólét fenntartásához. Legyen szó akár egy digitális méregtelenítő hétvégéről, akár egy napi szünetről, ha időt adunk magunknak, felfrissíthetjük az elménket és csökkenthetjük a stresszt. 

Ezek a szünetek segítenek megelőzni a kiégést, javítják a koncentrációt és elősegítik a technológiával való egészségesebb kapcsolatot. 

 

‘Touch grass’ – Érintsd meg a természetet

Ez a népszerű kifejezés a természetben töltött idő fontosságát hangsúlyozza. A fizikai aktivitás és a friss levegő csodákat tehet 😊. Legyen cél, hogy minél több időt töltsünk a szabadban, és a digitális világ helyett a természetes világgal foglalkozzunk.

 

Ha ezeket a stratégiákat alkalmazzuk, úgy használhatjuk a közösségi médiát, hogy az előnyünkre váljon anélkül, hogy veszélyeztetné mentális egészségünket. A közösségi média hatékony eszköz; a megfelelő megközelítéssel jó szolgálatot tehet anélkül, hogy stressz és szorongás forrásává válna.

Vélemény, hozzászólás?

egy × négy =