You are currently viewing 27 teljesítménymutató, amit folyamatosan érdemes figyelni

27 teljesítménymutató, amit folyamatosan érdemes figyelni

27 teljesítménymutató, amit egy értékesítőnek folyamatosan érdemes figyelnie!

Nem tudja mindig fejben tartani, milyen kihívások és lehetőségek várnak Önre? Íme 27 teljesítménymutató, ami segít nyomon követni saját tevékenységünket, hogy tudjuk, mi történik a saját ingatlan értékesítői vállalkozásunkban. 

Azok, akik régóta foglalkoznak már a szakmával, tudják, mennyi apró részletre kell egyszerre odafigyelni, észben tartani – például: leadek generálása és kezelése, a piacon saját magunk kiemelése és a figyelem magunkra irányítása, az ügyfelek teljes körű kiszolgálása és az értékesítés lezárásához szükséges papírmunka – hegyek közötti navigálás. Mindez néha ijesztőnek tűnhet!

A gyakorlott értékesítők ezért javasolják mindenkinek, hogy használjanak olyan rendszereket és ellenőrzőlistákat, amelyek segítenek az ingatlanügyletek kulcsfontosságú mutatóinak nyomon követésében. Így, ha ismeri ezeket a tényeket, akkor mindig a vállalkozásának pulzusán tarthatja az ujjait, és időben fel fogja ismerni annak a jeleit, ha valami nem jól működik – így pedig könnyebb a változtatás, a munkamenet módosítása. 

Ezek a rendszerek lehetnek bármilyen formátumúak: papír alapú, Excel-táblázat, CRM  rendszer – a lényeg az, hogy a használója számára kényelmes, átlátható, gyorsan és könnyen értelmezhető legyen.

Napi ellenőrzőlista 

  • Új e-mailek beérkezése és megválaszolása 
  • Elküldött e-mailek nyomon követése
  • Közösségi média elkötelezett, napi szintű aktív használata (kedvelések, megosztások, kommentek)
  • A weboldal forgalmának és a lead generáló forrásoknak az ellenőrzése 
  • Ügyfelek és érdeklődők telefonhívásainak megválaszolása 
  • A napi feladatok áttekintése és rangsorolása 
  • A naptár folyamatos ellenőrzése és karbantartása  feladatok és találkozók szempontjából, hogy még véletlenül se maradjon le valamiről. 

Ezeket a napi mérőszámokat fontos szemmel tartani, hogy gyorsan tudjon reagálni minden új leadre vagy ügyfél megkeresésre. A potenciális ügyfeleket lenyűgözi majd, hogy folyamatosan kommunikál velük, a közösségi médián megjelenő bejegyzések pedig a potenciális érdeklődők számára keltik fel a figyelmet. 

Ha a napi feladatai rendben vannak, az mentálisan segít a szervezettségében, és biztosítja, hogy a lehető leghasznosabban töltse el a nap 24 óráját.

Heti ellenőrző lista 

  • Generált új kapcsolatok száma 
  • Nyomon követő hívások száma 
  • Megbeszélt találkozók száma 
  • Időpontok száma az ingatlanok bemutatására 
  • Beérkezett ajánlatok száma 
  • Befejezett zárások száma 
  • Elköltött és fennmaradó marketingköltségvetés 

Ezek a mérőszámok segíthetnek heti rendszerességgel értékelni az elért eredményeket, és szükség szerint módosítani a stratégiákat. Ha például nem generál elég új leadet, akkor érdemes lehet növelni a marketingtevékenységet, vagy új lead generálási stratégiát kipróbálni. 

Ha többet költ marketingre, de nem kap választ, akkor a marketing taktikák vagy a technikai eszközök megváltoztatására lehet szükség. 

Havi ellenőrző lista 

  • Felvett új ingatlanok száma 
  • Hirdetés futásának átlagos ideje 
  • Hirdetési árakhoz képesti átlagos eladási ár 
  • Megkeresett jutalék összesen 
  • Összes felmerült költség 
  • Beérkezett ajánlások száma 
  • Weboldali forgalom és lead generáló források 

Ha havi szinten nyomon követjük ezeket a mérőszámokat, szélesebb képet kaphatunk üzleti tevékenységünk termelékenységéről hosszabb távon.

Ezeknek az információknak a legfontosabb értéke az, hogy hónapról-hónapra nemcsak a saját, hanem a saját piacunk mozgását is nyomon tudjuk követni. 

Kiderülhet például évekre visszatekintve, ha egy hónap rendre gyengébb eredményeket produkál a piaci sajátosságok miatt – így ezek az információk felhasználhatók arra, hogy stratégiai döntéseket hozzunk arról, hogy osszuk el a marketingköltségvetésünket, mely környékekre kell összpontosítani önreklámozást és a marketingtevékenységet, és hogy hogyan javítsuk általános üzleti tevékenységünket, hogy maximalizáljuk a saját időnk és befektetésünk megtérülését. 

Éves ellenőrző lista 

  • Az év során lezárt ügyletek teljes száma 
  • Az év teljes értékesítési volumene 
  • Átlagos eladási ár az év során 
  • Az év során szerzett teljes jutalék 
  • Az év során felmerült összes költség 
  • Ügyfélelégedettségi felmérés eredményei 

Ha éves pillanatképet készítünk vállalkozásunkról, az segíthet a trendek és minták azonosításában, amelyekből hosszú távú stratégiánkat megalapozhatjuk. Segíthet továbbá kitűzni a következő évre vonatkozó célokat, és nyomon követni az idővel elért eredményeket. Elindítottunk egy új coaching programot, és látjuk az eredményeket? Reálisabb mérföldköveket tűztünk ki, hogy jobban elérjük saját céljainkat? Ez a nagy ívű áttekintés segít megtervezni a következő évet. 

Ezek a mérőszámok olyanok, mint egy útiterv. Tudod, honnan indulsz, és tudod, hová szeretnél eljutni, és minden egyes mérőszám olyan, mint egy város vagy turisztikai látványosság az út mentén. 

Ha olyan városok és látnivalók mellett kezd el az ember elhaladni, amelyekre nem számított, az azt jelentheti, hogy rossz úton jár, de egy pillantás az útitervére megmondja, hogy az út, amelyen halad, még mindig oda vezet-e, ahová szeretne eljutni. 

Összegezve

Ha Ön ingatlanügynökként uralni szeretné a piacát, akkor a legfontosabb mérőszámait napi, heti, havi és éves szinten is figyelemmel kell kísérnie. A megalapozott döntések meghozatala a hatékony működés érdekében a kulcsa annak, hogy a versenytársak előtt maradjon. 

Ne elégedjen meg a középszerűséggel a vállalkozásában 一 csak egy kis erőfeszítéssel és a részletekre való odafigyeléssel sikerre pozícionálhatja magát, és elérheti céljait és a következő szintet. Kezdje el tehát nyomon követni ezeket a mérőszámokat, hogy a túlélésből a gyarapodás felé mozdulhasson el.

Moharos Noémi

Vélemény, hozzászólás?

12 − 10 =