Közvetítés a fakanál mellől!
Évekig nevettünk ezen a metaforán és most ide jutottunk. Lassan kimozdulni se lehet, és az ügyfél, ha telefonál, lehet, hogy épp a pörköltöt kavarod meg a lábasban. De akkor most hogyan is tovább? Mi kell ahhoz, hogy ne ragadjunk le a szennyesruha és a gáztűzhely között félúton?
Nőből vagy? Házimunkát csak abbahagyni lehet! Pasiból? Tuti, hogy van egy újabb csatornán foci meccs. NA! Ez az, amiről most beszélgessünk egy kicsit!
Lelassultunk. Reggel lehet, hogy akár fél órával is később kel a gyerek, hát még te. Nincs tolongás a fürdőben, és a gadrob készlete is várat magára. Jó az elnyűtt mackó. Reggeli? Jó sokat, ma úgyse mész az edzőterembe a meló után. És ha szerencsés vagy a családdal ebédelsz és vacsizol is. HA meg még szingli vagy esetleg ketten éltek akkor ez kifejezett öröm!
Kialakul egy más fajta rendszer hiszen a gyerek online végzi a sulit, a párod home officeban „gürcöl”. De Te, ingatlanoskám, te merre tovább?
Először is! Lássuk be. Nem ez a túlélés záloga.
Alakítsuk ki a napirendet!
Keljünk fel, ahogy eddig és bizony vegyünk fel olyan ruhát, amiben egy laza napon az irodába mennénk (ne a templomba járó öltönyt/kosztümöt válasszuk, mert a párunkat és/vagy a gyereket azzal kicsit összezavarnánk).
Mikor is kezdenénk?
Az első ügyfél vagy az irodai kávézás után? Vagy csak úgy ad hoc? NEEEE! Reggel van, friss az agyad, kezdj bele. Ülj le adott időben a reggeli után egy számodra kényelmes helyen, vedd az öledbe a laptopot és hajrá. Nézz végig minden elmaradásodat.
Miket tekintsünk át?
Milyen állapotban vannak a hirdetések?
Vizsgáljuk meg a statisztikákat, küldjük el az ügyfeleinknek. Mondjuk el nekik az aktuális véleményt és a jövő képet. Igyekezzünk szakértőként feltüntetni magunkat. Mutassuk be azt az oldalunkat, amivel hosszútávra megalapozhatjuk a bizalmat. Főleg akkor hasznos ez, ha nem kizárólagos a szerződés.
Tegyünk fel új képeket, változtassunk a hirdetés szövegén.
Nézzük át a hasonló ingatlanokat és gondoljuk át az árat újra. Innentől kezdve fokozottan figyeljük az árakat, mert érhet meglepetés úgy minket, mint ügyfelünket mostanság.
Nézzük át az irodai adminisztrációt is, ha hiányosságunk van most van idő pótolni.
Tanuljunk olvassunk, hogy kellő információnk legyen a jelen helyzetről.
Jelenleg nagyon képlékeny minden. Az ingatlanpiac, mint tudjuk az egyik legérzékenyebb ágazat. A gazdaság ütőere. Ennek megfelelően kell a legkörültekintőbben az aktuális információkat beszerezni. Nem hagyatkozhatunk egy forrásra. HA nem vagyunk biztosak az adott információ valóságtartalmában, akkor kérdezzünk. Osszuk meg ismereteinket, kétségeinket kollégákkal, vagy olyan szakmai vezetőkkel, akiknek szavában nem kételkedünk. Ha tágítjuk látókörünket, akkor a „szakértő” szerep egy idő után készséggé válik, erőltetett próbálkozás helyett.
Nézzünk online oktatásokat.
Akik most nyerni akarnak megszervezik magukat. A szakma megérett arra, hogy az oktatási rendszer ne ragadjon le a kötelező OKJ-nél, hanem széles körben elérhető módon, mintegy távoktatási rendszerrel tegye elérhetővé a tudást. Keress rá, szívd magadba a legegyszerűbbtől a bonyolultig. ÉS ne csak ingatlanos témában. A mi szakmánk széles körű ismereteket igényel. Keress rá retorikára, illemtanra, közösségi média használatára, jogi, építészeti vagy akár pszichológiai témájú anyagokra. Bármi jó lehet és bármi javadra válhat. Több leszel tőle és versenyelőnnyel indulsz majd, amikor a többiek még csak a start vonalnál próbálják a szálakat felkapni.
És ha már túl sok volt a „munka” legyél a családoddal. Tanulj egy kis törit vagy matekot a gyerekkel, és mondj a párodnak olyanokat, amiket csak az első randik alkalmával. Ha normálisan te főztél, hagyd, hogy tegye ő és teríts meg mintha ünnep lenne. Ha ő főzött ragadd meg azt a fakanalat és tedd igazzá ennek a cikknek a címét. Fedezzétek fel újra együtt, hogy miért pont Ti ketten kerülhetettek ebbe az önként vállalt home officeba.
Sándor Viktória, az Etikus Ingatlanos Mozgalom védnöke