You are currently viewing Etikus Ingatlanos Interjú: Radányi Virág

Etikus Ingatlanos Interjú: Radányi Virág

Mesélj magadról egy kicsit: amikor elkezdtél érdeklődni e szakma iránt, mi fogott meg benne, és mióta dolgozol ezen a területen?

Eredeti végzettségem közgazdász, vendéglátó- és szállodaipari szakon végeztem. Jó pár évet dolgoztam ezen a területen, majd a pénzügy és minőségbiztosítás felé vitt az utam és tulajdonképpen egy véletlen folytán csöppentem bele az ingatlanközvetítésbe 2015-ben – bár én hiszek abban, hogy véletlenek nincsenek.

Régebb óta érdekelt az ingatlanpiac, ingatlanbefektetési lehetőségek, korábban eladóként, vevőként és bérlőként is találkoztam a szakmával, így valamennyire beleláttam a munkába, és szimpatikusnak találtam. Amikor pedig egy ismerősöm új ingatlanirodát nyitott, először irodavezetői pozícióra jelentkeztem, mert abban volt gyakorlatom, azonban amikor adódott a lehetőség, hogy ingatlan értékesítőként dolgozhatok, belevágtam.

Nagyon gyorsan beletanultam, az első 1-2 hónapban már jöttek a sikerek, rájöttem, hogy van érzékem a szakmához, sokrétű, kreatív feladat, mozgalmas és változatos, igényel egyfajta rugalmasságot, jó kommunikációs képességet, ezek mind fontosak számomra.

Mennyire találkozol munkád során az ingatlanosokról kialakult esetleges negatív előítéletekkel és mennyire nehezíti ez meg a munkádat? Van esetleg egy jó történeted arról, hogy hogy tudtad megfordítani ezt a helyzetet, és egy bizalmi kapcsolatot kiépíteni, sikerrel zárva a megbízást?

Az első időkben még gyakrabban fordult elő, hiszen eleinte szinte csak „hideghívásból” voltak megbízásaim. Sajnos vannak rossz tapasztalataik az embereknek és egy kialakult előítéletet nehéz megváltoztatni. Azonban a kezdetektől azt tapasztaltam, hogy a nyitottságom, udvarias kommunikációm mindig eredményes, illetve ha a tulajdonos azt érzi, hogy nem akarok minden áron szerződést kötni vele, akkor szívesen ad információt, megmutatja az ingatlant és nyitottá válik az együttműködésre.

Sokakban még mindig az a kép él az ingatlanközvetítőről, hogy csak felteszi a hirdetést és a vevő vagy bérlő úgyis beesik, és a tulajdonos azt gondolja, hogy ezt egy okostelefonnal és az internet segítségével ő is meg tudja tenni, akkor miért fizessen többszázezer forintot egy ingatlanközvetítőnek. Azonban a minőségi szolgáltatás, amit én is nyújtok nem csupán ebből áll, a hirdetés maga csak egy töredéke a folyamatnak.

Profi fotóssal dolgozom, ha szükséges felkészítem az ingatlant (home-staging), bemutatom az ingatlanban rejlő fejlesztési lehetőségeket, széles ügyfélkörhöz tudom eljuttatni az információt, sikeresen tárgyalok a megbízóm érdekében, rengeteg időt, pénzt és felesleges fejfájást takarítok meg a számára. Ezt pedig mindig értékelik az emberek.

Már jó pár éve ajánlásokból dolgozom, az ügyfelek engem keresnek meg, így alapvetően már egy bizalmi légkörrel indítunk. Nekem a saját ismeretségi körömmel is jó tapasztalataim vannak, több megbízásom és visszatérő ügyfelem van innen is.

Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok, amikkel egy jó ingatlanosnak rendelkeznie kell manapság? Munkád során mennyire fontos az internet, a közösségi média, vagy inkább a hagyományos csatornák, hirdetések és személyes megkeresések és ajánlások híve vagy?

A jó ingatlanközvetítőnek szerintem ismernie kell az ingatlanokkal kapcsolatos szakmai dolgokat, bár ezt sokan alábecsülik, szerintem nagyon fontos, hogy műszakilag és jogilag képben legyünk, mit adunk el. Fontos a jó emberismeret, tárgyalástechnika, empátia, türelem, jó kommunikáció, megtalálni a közös hangot az ügyfelekkel. Természetesen elengedhetetlen a jó megjelenés, a megfelelő öltözködés, mint mindenhol az üzleti világban. Kreativitás, marketing és értékesítési tudás is, hiszen nem mindegy, hogyan kerül a piacra az ingatlan.

Az internet és közösségi média robbanásszerű fejlődését láthatjuk az utóbbi pár évben, szerintem ez megkerülhetetlen a szakmánkban, én is aktívan használom a hagyományos csatornák mellett. Ugyanakkor a „chat-eléssel” szemben mindig ragaszkodom a személyes beszélgetéshez, gyorsabb, tisztább és eredményesebb a kommunikáció, pontosabb képet tudunk adni magunkról és jobban fel tudjuk mérni a másik felet, mint az írásos forma alapján. A közösségi média lehetőséget ad az ügyfelekről való jobb informálódásra is, ezt is alkalmazom a munkám során.


Honnan hallottál először az Etikus Ingatlanos mozgalomról és mi az, ami megfogott benne? Szerinted a Csapat mit tud az ügyfeleknek nyújtani, amit más nem?

A mozgalomról már a megalakulás előtt hallottam ingatlanos kollégáktól, és azonnal megtetszett a védjegy forma és az Etikai Kódexhez való igazodás. Sajnos még mindig sokan végzik engedély nélkül és „feketén” az ingatlanközvetítést, nincs egy egységes érdekvédelmi szervezet, szakmai felügyelet. Rendszeres találkozóinkon folyamatos képzésekre van lehetőség, a mozgalom lépést tart az aktualitásokkal és egy jó szakmai közösség is kialakult.

Miért csatlakoztál a Mozgalomhoz?

Szimpatikus volt, hogy az Etikus Ingatlanos mozgalom a kezdetektől kommunikál a potenciális ügyfelek felé az ingatlanközvetítői szakma népszerűsítésével, valódi szakmai munkánk bemutatásával, azzal, hogy lehet másként, szabályosan, etikusan, megbecsüléssel végezni ezt a tevékenységet, amire garancia a tanúsító védjegy.

Mit vársz az Etikus Ingatlanos Tanúsító Védjegy használatától?

Mindenképp kiemel a tömegből, az ügyfelek felé egy fontos információ arra, hogy a jogszabályoknak megfelelően, megbízhatóan, etikusan végzem a munkám.

Vélemény, hozzászólás?

3 × 1 =