You are currently viewing 9+1 tipp, hogyan alakíts ki megtörhetetlen bizalmat ügyfeleiddel

9+1 tipp, hogyan alakíts ki megtörhetetlen bizalmat ügyfeleiddel

A énmárkád alapja a megbízhatóság, amit az általad nyújtott szolgáltatásokkal tudsz erősíteni. 

A világ legnagyobb Ingatlanszövetsége, a National Association of Realtors (NAR), szerint az ingatlanügynök kiválasztásakor a második helyen szerepel az őszinteség és a megbízhatóság. 

Annak ellenére, hogy az ingatlanközvetítőket nagyon komoly szerződés és kötelezettségvállalás köti ügyfeléhez, még mindig egy lapon említenek minket a telemarketingesekkel, használt autókereskedőkkel és reklámszakemberekkel.

Bár valóban vannak tisztességtelen ingatlanügynökök is, többségünk őszintén segíteni akar az ügyfeleinknek. Nem lehet egy csapásra megváltoztatni a közvéleményt, de mindent megtehetünk azért, hogy következetesen elnyerjük a vevők, eladók, bérlők és bérbeadók bizalmát. Nem lehet mindenki etikus ingatlanos, de törekedni kell rá!

Íme néhány tipp, hogyan érhetjük ezt el.

Légy türelmes!

Ügynökként valószínűleg már sok időigényes ügyféllel volt dolgod, akik végül nem bizonyultak komolynak. Ennek ellenére fontos, hogy minden érdeklődőnek és ügyfélnek szavazzunk bizalmat, legyünk türelmesek velük. Mindenkire másként hat egy ingatlan értékesítése. Ne felejtsük el, hogy sokszor életük legértékesebb vagyontárgyát bízzák ránk.   

Csak őszintén!

Szakértő vagy a szakmádban, és bár nem mondhatod meg az ügyfeleidnek, hogy mit tegyenek, véleményt kell nyilvánítanod az ingatlan áráról és állapotáról, vagy egy ajánlat feltételeiről.

Ami számodra nyilvánvalónak tűnik, az lehet, hogy újdonság az ügyfeleid számára. Ők hálásak lesznek azért, hogy valós képet festesz nekik leendő otthonukról, vagy segítesz nekik a döntéselőkészítésben egy ingatlan eladásánál. 

Tartsd tiszteletben az ügyfél anyagi lehetőségeit

Biztos te is hallottál már olyan panaszt az ügyfelektől, hogy egy ügynök megpróbált rájuk sózni egy olyan otthont, ami messze túllépte a költségvetésüket. Hogy ne kerülj ilyen helyzetbe és meg inkább ne hozd zavarba az ügyfeleket, az a legegyszerűbb megoldás, ha egyszerűen megkérdezed az elején, hogy mekkora összeg áll rendelkezésre, az milyen módon mozgósítható és van e szükség esetleg hitelre. Valamint, hogy mutathatsz-e az eredeti összegnél magasabb árú ingatlanokat. 

Az ügyfeleid értékelni fogják, hogy figyelembe veszed anyagi lehetőségeiket, és ez remek alkalom arra is, hogy többet megtudj arról, valójában mennyit hajlandóak költeni.

Folyamatosan kommunikálj

A kommunikáció minden kapcsolat, legyen az szakmai vagy személyes, kritikus része. Még akkor is, ha nincs új információ, az ügyfelek értékelni fogják a követő üzeneteket. Akár az eladó ingatlanjukat képviseled, akár ingatlant keresel a számukra, tudasd velük az aktuális állapotot, statisztikát, híreket.. Mindig tartsd szem előtt, hogy bár lehet, hogy fél tucat ügyféllel dolgozol, minden egyes ügyfél türelmetlenül várja saját ügyének aktuális állapotát.  

Tartsd a kapcsolatot az ügylet lezárása után is

Sok ügynök soha nem lép kapcsolatba az ügyfeleivel az üzlet lezárása után, ami érthető módon azt a benyomást keltheti, hogy az ingatlanügynök csak a jutalék megszerzésében volt érdekelt. Ha az ügylet lezárása után is tartod a kapcsolatot az ügyfeleiddel, az azt mutatja, hogy még mindig szíveden viseled a sorsukat, ők pedig egy sikeres ügylet után jó szívvel fognak téged ajánlani és akkor sem feledkeznek meg rólad, ha újabb ingatlanhoz kapcsolódó ügyük lesz. 

Tedd le a telefont

Az ingatlanügynökök 24/7 elérhetők, de a legtöbb esetben az az üzenet vagy e-mail várhat a bemutató vagy találkozó után. A bemutatás vagy tárgyalás alatt a telefon nyomkodása, azt a benyomást keltheti, hogy nem fordítasz rájuk kellő figyelmet. Tedd el a telefont, és szenteld nekik a teljes figyelmedet.

Légy empatikus

Néha nehéz beleképzelnünk magunkat az ügyfeleink helyzetébe. Például, ha egy ügyfél ideges lesz, mert az eladó elutasította az ajánlatát, egy kis empátia sokat segíthet.

Bátorítsd őket, hogy biztos találnak majd egy másik házat, segítsd át őket a csalódáson és igyekezz mielőbb kielégíteni vágyaikat. Ez még erősebbé teszi a munkakapcsolatot. 

Érkezz időben

A pontosság minden üzletben fontos, és azt mutatja, hogy tiszteletben tartod mások idejét. Ha következetesen időben érkezel, az érdeklődők és ügyfelek tudni fogják, hogy számíthatnak rád, hogy tiszteletben tartod az időbeosztásukat, és betartod az ígéreteidet.

Személyesen vegyél részt a bemutatókon

Az esetek többségében az ügyfeleid azért döntenek melletted, mert veled akarnak dolgozni, nem egy másik ingatlanügynökkel az irodából. Bár időnként szükséged lehet helyettesítésre, fontos, hogy te magad kísérd el ügyfeleidet a bemutatókra. Ők téged választottak, bizalmat szavaztak neked, felelj meg ennek és legjobb tudásod szerint szolgáld ki őket!

És a + 1 tipp.

Mutasd meg az emberi oldaladat. Beszélgess velük az őket érdeklő dolgokról, munkájukról, hobbiról, kedvenc éttermükről, családról. Így emberileg is közelebb kerülsz hozzájuk, megismered őket és könnyebben tudod elnyerni bizalmukat.

Vélemény, hozzászólás?

három × öt =