You are currently viewing Hogyan hoz ügyfelet a Google üzleti profilod?

Hogyan hoz ügyfelet a Google üzleti profilod?

Ha még ismertebbé szeretnénk tenni a nevünket, akkor a Google üzleti profil a megfelelő megoldás. Most megmutatjuk, hogyan lehet optimalizálni az online üzleti jelenlétet ezzel a még kevésbé ismert marketing eszközzel.

Nagyjából mindenki tudja, hogyan kell valamit online megkeresni. 

Nem az a kérdés, hogy a leendő ügyfelek ránk keresnek-e a Google-ban, hanem az, hogy mit találnak. A Google üzleti profil lehetőséget ad arra, hogy meghatározhassuk vállalkozásunk digitális arculatát. 

Íme pár tanács arra vonatkozóan, hogyan optimalizálhatjuk saját profilunkat úgy, hogy az segítse a leadek generálását, a bizalom kiépítését és több üzlet megkötését.

 

Hogyan kezdjünk hozzá?

Minden a Google üzleti profil létrehozásával kezdődik, ha még valaki nem tette volna meg, javasoljuk, hogy szánjon rá időt! Ebben a cikkben nehéz lenne mindenre kitérni, ezért, ha a folyamat során nehézségek támadnak, egyszerűen meg lehet kérdezni a Google-t, hogyan kell beállítani a profilt, és az megadja a választ. Ha például be kell állítani a fiókot, csak fel kell tenni a Google-nak a következő kérdést: 

Hogyan állíthatom be a Google üzleti profilomat ingatlanügynökként? 

A Google lépésről lépésre haladva ad választ. 

Kezdjünk bele: nézzük át a profil egyes részeit, és azt, hogyan lehet optimalizálni az oldalt!

 

Üzleti név: Beszédes legyen 

Az üzleti névnek azt kell képviselnie, hogy kik vagyunk, kiegészítve azzal, hogy megmutatja, mivel foglalkozunk, vagy hogy milyen üzletfeleket szolgálunk ki. 

Például: A „Kukutyin Bt.” lehet pontos névként a profilon, azonban a Kis Sándor, gyulai ingatlanközvetítő egyértelműen jelzi, hogy kik vagyunk, mivel foglalkozunk, és milyen területen tesszük azt. A névnek minél egyértelműbbnek, személyesebbnek kell lennie. 

 

Üzleti cím és telefonszám: Könnyű láthatóság még a Google Maps-on is!

Üzleti telephelyeként pontos címet és/vagy szolgáltatási területet kell használni. A későbbiekben a Google Maps ezt a címet fogja felhasználni az elérhetőség megjelenítéséhez is.

 

Üzleti kategória adatai: Hogyan válasszuk ki és miért fontos?

A Google állítja, hogy az üzleti kategória helyes beállítása a legjobb módja annak, hogy a potenciális ügyfelek a keresést felhasználva megtalálják az üzleti oldalakat. Az üzleti kategória azonosítása segít a Google-nak abban, hogy helyesen azonosítsa és listázza vállalkozást. 

Választani lehet egy elsődleges kategóriát és legfeljebb kilenc további másodlagos kategóriát. Az elsődleges kategóriának a legtöbb esetben az „ingatlanügynök” kategóriának kell lennie. Az elsődleges kategória kiválasztása után válasszuk ki a Google által kínált bármely más, a vállalkozására vonatkozó másodlagos kategóriát.

 

Csatlakozás a saját weboldalhoz: Pontosítsuk, hogy a honlapon melyik fülre mutasson

A legtöbb potenciális ügyfél a Google üzleti profil oldalt böngészi, hogy megismerje azt az ingatlan tanácsadót, aki felkeltette a figyelmét, de ha további információkra van szükségük, sokan a weboldalra kattintanak. 

Tehát a honlapra vagy egy másik oldalra irányítsuk őket? 

Ez a saját üzleti elképzeléstől és attól függ, hogyan szeretnénk bemutatni magunkat. Egyesek úgy döntenek, hogy a Rólam-oldalukra, mások az Ingatlanok keresése oldalra, míg mások úgy, hogy a weboldaluk kezdőlapjára irányítják a nézelődőket. Azt javasoljuk, hogy mindenki gondolja át, hogy mit szeretne, mi legyen a potenciális ügyfél következő lépése, mit lásson először a tanácsadóról és a munkájáról.

 

Vélemények gyűjtése: Növeljük hitelességünket és építsünk bizalmat! 

A külsős vélemények meghatározók a mai világban, és értékük a jövőben csak növekedni fog. A Bright Local 2023-ra vonatkozó fogyasztói felmérése szerint a 18-34 évesek 91 százaléka ugyanúgy megbízik az online véleményekben, mint a személyes ajánlásban. 

A Google felméréseiből az is kiderül, hogy a keresésben a három legfontosabb tényező:

  • a vélemények száma,
  • a vélemények minősége (csillagok) 
  • és a véleményekben használt kulcsszavak.

Az oldalunkon található értékelések lehetőséget adnak a potenciális ügyfeleknek arra, hogy lássák, mások is úgy döntöttek, hogy Velünk kötnek üzletet, és hogy jó tapasztalataik voltak. Minél magasabb az értékelések száma és az értékelések csillag értékelése, annál jobb. 

Szerencsére a Google megkönnyíti az értékelések megszerzését azzal, hogy egy könnyen megosztható linket biztosít a profilban, amely közvetlenül összekapcsolja a látogatókat azzal a hellyel, ahol értékelést hagyhatnak. 

Ne feledjük, hogy az értékelőknek nem kell ügyfélnek lenniük ahhoz, hogy értékelést hagyjanak. Ez megkönnyíti, hogy olyan szolgáltatók, akikkel már együtt dolgoztunk, barátok vagy ismerősök is hagyjanak véleményt. 

A hitelesség növelésének legjobb módja, ha arra összpontosítunk, hogy véleményeket kapjunk a profil oldalunkon..

 

Nyitvatartási idő: Az egyértelműség és a hozzáférhetőség biztosítása

Az üzleti órák a profilon nyitvatartási időként jelennek meg. Van aki 24 órán keresztül “tart nyitva” és van aki normál nyitvatartási időt jelöl meg. A választás a miénk. 

Javasoljuk, hogy azokat az időpontokat tüntessük fel, amikor valóban könnyen elérhetőek vagyunk ügyfeleink számára. Ha ez reggel 8-tól este 8-ig tart, akkor ezt kell választani. Ha valóban bármikor elérhetőek vagyunk, csak akkor válasszuk a 24 órát.

 

Állítsunk be „időpontfoglalás” opciót  így terelve az érdeklődőket az általunk preferált időpont-egyeztető platformra!

Mint minden Google-kérdés esetében, minél több információt adunk meg, annál teljesebb és professzionálisabb lesz az oldalunk. Az „időpontfoglalás” vagy „időpontkérés” opciót úgy lehet irányítani, hogy akár egy másik webhelyre hivatkozunk. 

Egy olyan szolgáltató, mint a pl. Calendly használata professzionális módja az időpont egyeztetésnek. De az érdeklődők továbbítása a saját honlap kapcsolatfelvételi oldalára szintén egy  jó lehetőség arra, hogy könnyebben osszuk be az időnket. 

 

Bemutatkozás és kapcsolatépítés 

Az üzletünk bemutatása szintén egy olyan lehetőség, ahol bizalmat építhetünk a vállalkozással kapcsolatban, és részletesebben beszélhetünk a szakterületünkről. A leírás legfeljebb 750 karaktert tartalmazhat, de ne feledjük, hogy csak az első 244 karakter jelenik meg, mielőtt valaki a tovább gombra kattintana a teljes leírás megtekintéséhez. 

 

Mióta dolgozunk a szakmában? Mutassuk be tapasztalatunkat és szakértelmünket!

A Google megkérdezi a vállalkozás indításának dátumát. Ez a profilban a vállalkozásban eltöltött évek számaként jelenik meg. Ez alkalmat ad a tapasztalat bemutatására.

 

Üzleti jellemzők: Egyedülálló lehetőség a mélyebb kapcsolatteremtésre 

Vállalkozásunk legfontosabb ismérveit megadva még precízebben tudunk bemutatkozni. Ezzel nagyobb az esély arra, hogy a legpontosabb részletek alapján is megtaláljanak minket. A Google számos opciót biztosít, és ha kiválasztjuk az összes, a vállalkozásra vonatkozó tulajdonságot, akkor nagyobb eséllyel kerül be vállalkozásunk a specifikus találati listába is. 

Például, ha valaki kifejezetten nagy múltú ingatlanközvetítő céget keres és mi már pár évtizede ebben a szakmában vagyunk, akkor nem árt, ha jól van beállítva a vállalkozásban eltöltött évek száma. Ezzel biztos, hogy a találati listában magasabb rangsorolást kapunk.

 

Kérdések és válaszok:

Az oldal kérdés-felelet részét gyakran figyelmen kívül hagyják, mivel a legtöbb ember nem tudja, hogy a saját oldalon feltehetőek kérdések, amikre saját magunk adhatunk választ is. . Ez egy nagyszerű lehetőség arra, hogy a leggyakrabban felmerülő kérdéseket már azelőtt megválaszoljuk és közzé tegyük, mielőtt még felteszik őket. 

Ahhoz, hogy a kérdések megjelenjenek az oldaladon, jelenleg három kedvelésre van szükség. Ha tehát kérdéseket és válaszokat teszünk közzé, mindenképpen kérjük meg barátainkat, munkatársainkat vagy családtagjainkat, hogy lájkolják a kérdést és a választ. Amint elérte a három kedvelést, szinte azonnal megjelenik az oldalon.

 

Fotók: Vonzza és csábítja az ügyfeleket 

A képek vonzzák a szemet és odacsábítják az ügyfeleket. Alkalmazzunk még több képet profilunk érdekesebbé tételéhez. A fényképeknek 1024 x 576 pixelesek lehetnek, de nem haladhatják meg az 5 megabájtot. 

A környékről, a kínálatról, a környezetünkben található referencia pontokról készült fotók mind remek kiegészítői az oldalnak. Ne feledjük, hogy következetesen adjunk hozzá fotókat, hogy folyamatos fejlesztésünk látható legyen.

 

Hozzászólások: Az elköteleződés alapja a következetesség. 

A posztok írása egy másik módja annak, hogy következetesen frissítsük a profil oldalunkat.. Gondoljunk a posztokra úgy, mint bármely más közösségi média profil esetében. A tartalmaink segítségével a nézők jobban megismerhetik, hogy kik vagyunk és mit képviselünk. 

A következetesség kulcsfontosságú, és a leendő ügyfelek és a Google is láthatja, hogy aktívak vagyunk. Nyugodtan fel lehet használni a többi közösségi profilon található legaktívabb bejegyzések közül néhányat a Google üzleti profilban. Legalább hetente egyszer javasolt posztolni, és minél következetesebben tesszük ezt, annál vonzóbb az oldal a leendő ügyfelek számára. 

Vélemény, hozzászólás?

négy × 2 =