You are currently viewing Hogyan készül fel az etikus ingatlanos ügyféltalálkozóra?

Hogyan készül fel az etikus ingatlanos ügyféltalálkozóra?

Hogyan készül fel az etikus ingatlanos ügyféltalálkozóra?

 

 

Az ingatlanközvetítői munka egyik legfontosabb pillanata az első személyes találkozás az

ügyféllel. Itt nemcsak az ingatlanról van szó, hanem arról is, hogyan tudsz hitelesen,

felkészülten és etikusan megjelenni. Egy etikus ingatlanos számára ez nem csak üzleti

alkalom, hanem lehetőség a bizalomépítésre és a hosszú távú kapcsolat kialakítására.

 

 

1. Találkozó előtti felkészülés – az első benyomás még a találkozó előtt

kezdődik

 

 

Ismerd meg az ügyfelet

 

 

  • Ha már volt korábbi kommunikáció (email, telefon), nézd át újra.

  • Jegyezd meg a nevét, az igényeit, mit keres pontosan, milyen határidővel gondolkodik.

  • Ha eladóval találkozol, nézd meg az ingatlanát az online térképen, készülj fel a környék adataiból (iskolák, közlekedés, szolgáltatások).

  • Ha vevő, kérdezd ki már előre telefonon a preferenciáit, hogy releváns ingatlanokat tudj mutatni.

Készülj technikailag is

 

  • Legyen nálad minden eszköz: alaprajz, mérőszalag, lézeres mérő, tablet vagy jegyzetfüzet, szerződésminták, fényképezéshez szükséges eszközök.

  • Ha prezentációt tartasz, ellenőrizd előre a technikai feltételeket, legyen nálad offline verzió is, ha elmegy a net.

  • A megjelenésed legyen rendezett, igényes – ez is a szakmaiság része.

 

 

Tudd, mit képviselsz

 

 

Az etikus ingatlanos nem csak saját magát, hanem a szakma tisztességét is képviseli. A felkészültséged azt üzeni: „Komolyan veszem a munkám, és Téged is komolyan veszlek.

 

 

2. A találkozó során – figyelem, tisztelet, értékadás

Pontos érkezés, nyugodt jelenlét
 

  • Ne késs, inkább érkezz pár perccel korábban. A pontosság a tisztelet jele.

  • Öltözéked mutasson az alkalomhoz illő üzleties, visszafogott stílust.

  • Mutasd be a fényképes etikus ingatlanos tagsági igazolványodat, már ezzel megalapozod a bizalmat

  • Légy nyitott, barátságos, de ne tolakodó. Az első percek hangulata meghatározza a találkozó egészét.

 


Hallgass többet, mint amennyit beszélsz


 

  • Az ügyfél nem egy tranzakció, hanem egy ember, akinek élethelyzete, félelmei és reményei vannak.

  • Az etikus ingatlanos egyik legnagyobb erőssége az empátia. Tudd meg, miért akar eladni vagy vásárolni – sokszor ez sokkal fontosabb, mint a négyzetméterek száma.

 


Transzparens, világos kommunikáció


 

  • Ismertesd világosan a szolgáltatásaidat, a díjazást, a szerződéses feltételeket.

  • Ne használj szakmai zsargont, amit az ügyfél nem ért – fordíts figyelmet arra, hogy meg is értse, amit mondasz. Kerülj az olyan szavakat, amik azonnali elköteleződésre sarkallják, mert ettől megijedhet.

 


Ne ígérj olyat, amit nem tudsz betartani


 

  • Rövid távon csábító lehet „túlígérni”, de hosszú távon rombolja a szakmai hitelességedet.

  • Egy etikus ingatlanos inkább reálisan beszél az esélyekről, mintsem irreális elvárásokat tápláljon. Ez az árazásban is meg kell mutatkozzon.

 


Kérj visszajelzést


 

  • A találkozó végén kérdezd meg, van-e kérdés, bizonytalanság.

  • Egy ügyfél, akitől úgy válsz el, hogy meghallgatták, megértették és válaszokat kapott, valószínűbb, hogy téged választ.

 

 

3. Utógondozás – az etikus hozzáállás folytatása

  • Ha eladásról van szó nagyon pontosan a felméreések alapján készítsd el az értékmegállapítást, megfelelően támaszd alá állításaidat és küld meg neki. Ez lesz a munkátok alapja.

  • Ne tűnj el a találkozó után. Írj egy rövid köszönő emailt, összefoglalva a megbeszélteket.

  • Ha ígértél valamit (pl. további ingatlanokat küldesz, jogi infót nézel utána), tartsd be a határidőt.

  • Az etikus ingatlanos akkor is figyelmes, amikor épp nincs "üzlet" – a kapcsolatépítés mindig hosszú távú befektetés.

 

 

Összefoglalás – az etikus ingatlanos erősebb, mert hiteles


 

Egy etikus ingatlanos nemcsak eladni vagy kiadni akar, hanem értéket képvisel. A

felkészültség, a figyelem, a világos kommunikáció és az emberi hozzáállás teszi őt nemcsak jobb szakemberré, hanem megbízható partnerré.


 

Mert nem az a cél, hogy ma köss szerződést. Hanem az, hogy holnap is téged hívjanak vissza és ajánlásokat kapj ügyfeleidtől.

Vélemény, hozzászólás?

kettő × 2 =